پمپ بتن چیست

اولین پمپ بتن در سال 1913 در ایالت متحده آمریکا اختراع شد. و اولین نمونه آن در سال 1927 در آلمان ساخته شد. فریتزگل و مارک گیز در هنگام ساخت بنای یادبود دریایی تصمیم گرفتند مخلوط بتنی را به ارتفاع 30 متر مکعب مستقیما از میکسر بتن تحویل دهند. با این حال، پمپ های بتن پس از پایان جنگ جهانی دوم همه گیر شدند.

اوج استفاده از پمپ های بتنی از دهه 50 میلادی آغاز شد. فریدریش شوینگ موفق به ساخت پمپ هیدرولیک با دو سیلندر برای پمپاژ بتن شد. همچنین وی دریچه راک را ثبت کرد که امروزه در اکثر پمپ بتن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

پمپ بتن دستگاهی برای انتقال بتن می باشد که در محیط های ساختمان سازی و مواردی که بتن نیاز به پمپاژ در ارتفاع و طول دارد، استفاده می شود.دستگاه پمپ بتن از طریق پمپاژ، کار انتقال و بتن ریزی را انجام می دهد. استفاده از پمپ بتن روش مناسبی برای بتن ریزی در فضاهای محدود مانند تونل یا خارج از دسترس می باشد. برای این منظور بتن بهتر است از کارایی و روانی بالا با اسلامپ 75 تا 125 میلی متر برخوردار باشد. بتن هایی که با پمپ بتن ریخته می شود مشکلی به نام تفکیک دانه بندی نخواهند داشت، زیرا پمپ توانایی جابجایی بتنی را که دچار جداشدگی شده است ندارد.

One thought on “پمپ بتن چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • عکس
  • مشخصات محصول
Click outside to hide the comparison bar
مقایسه